top of page
FAQ
  • Wat is Creatief Denken?
    Creatief bestaat uit 2 pijlers: De juiste kernvraag weten te vinden. Wat is de vraag achter de opdracht die teamleden krijgen. Vaak staan teamleden teveel in de doe-stand en gaan gelijk aan de slag met de opdracht die ze krijgen. In veel gevallen zit er een andere vraag achter die om hele andere oplossingen vraagt. In de praktijk merk ik dat teamleden niet goed weten hoe ze achter deze kernvraag moeten komen en daardoor werken aan oplossingen die onvoldoende resultaten geven. Los van de verspilde energie en tijd. Als de juiste kernvraag is bepaald, creativiteit brengen in oplossingen. Dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren; - andere typen middelen adviseren - andere insteek kiezen voor een middel dat vaker gebruikt wordt - een mix aan oplossingen adviseren
  • Waarom zou mijn team creatiever moeten denken?
    De teams met wie ik samen werk lopen tegen onderstaande punten aan; Jullie doen hetzelfde wat jullie altijd doen en krijgen dus dezelfde oplossingen met de dito resultaten Het team teveel bezig is met nevenactiviteiten die doelen onvoldoende halen. Dat kost veel tijd, energie en budget Jouw team wordt overvraagd en staat teveel onder druk omdat ze een uitvoerende rol hebben Jullie worden te laat door de organisatie ingeschakeld omdat ze onvoldoende de meerwaarde van het team inzien Ze krijgen geen erkenning van de organisatie waardoor de teamleden geen voldoening voelen Teamleden hebben te weinig vertrouwen in hun eigen creativiteit en het vinden van andere oplossingen Met het ontwikkelen van de futureproof skill Creatief Denken zorg je ervoor dat jouw team; De rol van adviserende gesprekspartner moeiteloos claimt Losbreekt uit vaste denkpatronen en makkelijk andere oplossingen met betere resultaten bedenkt Energie, tijd en budget veel slimmer inzet Meer werkplezier en voldoening ervaart
  • Wat is het verschil in resultaat van het trainingsaanbod?
    Ontwikkeltraject - Verankering van de skill Creatief Denken; het team is een stevige sparringpartner voor opdrachtgevers ipv een uitvoerend verlengstuk van beleid/ inhoud. Door de wekelijkse reflectiemomenten passen ze Creatief Denken op (eigen) praktijkcasussen toe en bereiken daarmee merkbare betere resultaten. Het team wordt gedurende 8 weken geinspireerd om hun creatieve brein te ontwikkelen. Vanuit de juiste energie en werkplezier. Teamtraining - Bewustwording & aanleren Creatief Denken Methode; het team kent de tools om creatiever te denken en weet dit toe te passen op eigen praktijkcasussen. Ze weten hoe ze andere oplossingen overbrengen op opdrachtgevers. Ze ontwikkelen zelf hun creatieve brein.
  • Mijn team heeft weinig tijd voor een training
    Dit is een beetje een kip-ei verhaal. Als jouw team teveel in de doe-stand staat worden ze overvraagd en staan ze teveel onder druk. Er wordt teveel tijd en budget verspild aan oplossingen die onvoldoende resultaten behalen. Een andere manier van werken is nodig en dat bereik je met het trainen van creatief denken. Als jouw team leert snel de juiste kernvraag achter opdrachten te achterhalen EN daarna hiervoor een andere creatieve invulling te bedenken dan zorg je er juist voor dat ze extra tijd over houden. En bovendien hun werk op een hele andere manier aanvliegen waardoor ze die sparringpartner rol pakken. Altijd vanuit werkplezier.
  • Wat kost een training?
    Heb je interesse in een van mijn trainingen? Neem dan contact met me op. Na een kennismakingsgesprek maak ik graag een voorstel op maat.
  • Ik twijfel of het trainingsaanbod iets voor mijn team is.
    Ik ben altijd bereid om met je mee te denken om te bespreken hoe jouw team het beste geholpen kan worden. Stuur me een mailtje (peeterscommunicatie@gmail.com) met je vragen of om vrijblijvend een kennismakingsgesprek in te plannen. Bellen mag natuurlijk ook (06 53368170)!
bottom of page