top of page

"Maak  jouw team bewust van hun sparringspartner rol, om krachtig die adviesrol te claimen. Voor meer werkplezier en betere resultaten."

Herken je dit?

​

Je hebt een leuk gemixt team van verschillende communicatiedisciplines bij elkaar. Jullie werken hard maar de workload blijft hoog. De organisatie verwacht dat jullie strategische vraagstukken oppakken maar overspoelt het team met uitvoerende taken. Communicatie is een soort van uitvoerende poot van beleid geworden. Als leidinggevende probeer je hier grip op te krijgen. Op management niveau ga je het gesprek aan om de organisatie duidelijk te maken dat deze manier van werken niet effectief is. Jullie kunnen namelijk veel meer impact maken als het team zich kan richten op thema’s waar een communicatievisie achter zit. Om de organisatie echt verder te helpen. In de praktijk blijven de uitvoerende opdrachten echter maar komen. Beleid is gewend dat jullie altijd alles gewoon oppakken wat ze vragen en het team blijft uitvoeren. Oftewel, is zit een gat tussen de wens om anders te werken en de werkwijze van het team. Beleid en communicatie zitten vast in vaste denk-en handelpatronen. Tijd om die te doorbreken en communicatie in te zetten waar het impactvolle resultaten kan bereiken!

image00015.jpeg

Masterclass

CREATIEF DENKEN

Je doet jezelf en jouw team tekort als je op dezelfde manier door blijft gaan.
​​
  • Jullie doen hetzelfde wat jullie altijd doen en krijgen dus dezelfde oplossingen met de dito resultaten

  • Het team teveel bezig is met nevenactiviteiten die doelen onvoldoende halen. Dat kost veel tijd, energie en budget

  • Jouw team wordt overvraagd en staat teveel onder druk omdat ze een uitvoerende rol hebben

  • Jullie worden te laat door de organisatie ingeschakeld omdat ze onvoldoende de meerwaarde van het team inzien

  • Ze krijgen geen erkenning van de organisatie waardoor de teamleden geen voldoening voelen

  • Teamleden hebben te weinig vertrouwen in hun eigen creativiteit en het vinden van andere oplossingen

​

Hoe zou het zijn als jouw team creatief leert denken en hierdoor..
 
  • Bewust worden hoe ze de rol van adviserende gesprekspartner moeiteloos claimen

  • Zien hoe ze los kunnen breken uit vaste denkpatronen

  • Zien hoe ze (nog) meer werkplezier en voldoening kunnen ervaren

image00006_edited.jpg
Masterclass Creatief Denken…

​

… is een eerste kennismaking hoe een team die sparringpartner rol kan claimen en uit die uitvoerende rol kan stappen. Deze interactieve masterclass zorgt voor bewustwording op het vaste denk-en handelpatroon van communicatie professionals.

 

Het resultaat van deze masterclass

  • Het team leert bewust naar hun eigen adviesrol te kijken, waar kunnen ze uit vaste denk-en handelpatronen stappen

  • Ze zien wat er nodig is om naar die adviesrol te groeien

 

In deze interactieve Masterclass werken we aan

  • Bewustwording dat het claimen van de sparringspartner rol een team veel betere resultaten en werkplezier oplevert.

  • Het toepassen van de Creatief Denken Methode op een casus.

  • Het praktisch trainen van het creatieve brein om creativiteit te ontwikkelen. We doen samen een aantal oefeningen. 

Praktische informatie

  • Duur: 1,5 a 2 uur, datum in overleg

  • Op locatie, nader te bepalen

​

Kosten

Vraag een kennismakingsgesprek aan om de mogelijkheden te verkennen en een offerte op maat te ontvangen.

Reviews

"Samen met ons team volgden we de Masterclass 'Creatief Denken'. Een mooie kennismaking met Creatief Denken en hoe dit voor je kan werken.

 

Het gaf me veel nieuwe inzichten! Je leert vanuit verschillende invalshoeken naar een vraag kijken. Een leuke en leerzame masterclass!"

​

Wendy Gertsen

Doelgroep-, propositie specialist

"Met ons team volgden we een teamtraining bij Chantal! Voor ons een keer een heel ander type
training, die vooral uitdaagt om vanuit andere perspectieven te kijken. Niet in de drukte van alle
dag weer doen wat je al kent, maar jezelf uitdagen vanuit andere invalshoeken te kijken. Anders
te associëren bijvoorbeeld. Vernieuwend en vooral ook heel leuk!"

Lydia Slob

Sr. communicatieadviseur

image00004_edited.jpg

Heb je nu een team dat teveel in de doe-stand staat en wil je eerste stappen zetten naar een team dat veel meer die sparringspartner rol claimt?

bottom of page