"Jouw team weet uit de waan van de dag-werkwijze te komen. Voor betere adviezen , meer voldoening en werkplezier."
Herken je dit?
Je hebt een team dat bestaat uit verschillende communicatie professionals. De een is wat ambitieuzer dan de ander. Je merkt dat iedereen een beetje binnen zijn/haar comfortzone werkt en dingen lastig los kunnen laten terwijl jullie stappen vooruit willen maken. Eigenlijk wordt het team overvraagd en staan jullie onder druk. Het team is zich onvoldoende bewust van hun rol als sparringspartner waardoor ze teveel de uitvoerende rol pakken. Daardoor zijn ze steeds meer een verlengstuk aan het worden van de inhoudsdeskundigen. En dat is nou precies wat je niet voor ogen hebt!
Je bent er klaar mee dat het team wordt meegesleurd in de waan van de dag waar het werk nooit ophoudt. En waar het team bovendien weinig voldoening voelt. Je wilt eigen keuzes maken in de korte en lange termijn communicatie visie zodat je echt impact kunt maken binnen en buiten de organisatie.
Het is tijd om de lead te pakken en hier verandering in aan te brengen!
Teamdag
COMMUNICATIE CREATIVE
Je doet jezelf en jouw team tekort als je op dezelfde manier door blijft gaan.
-
Jullie doen hetzelfde wat jullie altijd doen en krijgen dus dezelfde oplossingen met de dito resultaten
-
Het team is teveel bezig met randzaken. Ze kunnen de kernvraag moeilijk achterhalen waardoor er minder effectieve of creatieve communicatie oplossingen worden geadvsieerd. Dat kost veel tijd, energie en budget
-
Het team wordt overvraagd en staat teveel onder druk omdat ze veel teveel een uitvoerende rol hebben.
-
Jullie worden te laat door de organisatie ingeschakeld omdat ze onvoldoende de meerwaarde van het team inzien
-
Ze krijgen geen erkenning van de organisatie waardoor de teamleden geen voldoening voelen
Hoe zou het zijn als jouw team creatief leert denken en hierdoor die stevige sparringpartner wordt.
-
Ze zijn zich bewust van hun rol als adviserende gesprekspartner en komen meer aan de voorkant van het proces
-
Krijgen tools om uit vaste denkpatronen los te breken om andere, creatievere oplossingen te bedenken en dus andere resultaten te bereiken
-
Zetten energie, tijd en budget veel slimmer in
-
Ervaren meer werkplezier en voldoening
Teamdag Communicatie Creative…
… is een dag waarbij jouw team leert om tot de kern van vraagstukken te komen en zich bewust te zijn van hun rol als sparringspartner zodat doelen echt behaald worden.
Het resultaat van deze teamdag is dat het team tools in handen krijgen om vraagstukken vanuit andere invalshoeken te benaderen en los te komen van vaste denkpatronen waardoor ze betere resultaten behalen. Dat geeft zoveel meer werkplezier en voldoening.
Dit betekent dat in de teamdag aandacht is voor;
-
De vraag achter de vraag te stellen om echt tot de kern te komen.
-
Bewustwording op de impact die je als communicatieprofessional hebt door middel van wekelijkse reflectiemomenten. Waar kunnen ze het verschil maken.
-
Het praktisch toepassen van creatief denken op twee casussen. Op een laagdrempelige, concrete manier oefenen we met de Creatief Denken Methode.
-
Vaardigheden om het creatieve brein te trainen en eigen creativiteit te ontwikkelen.
Resultaat na de teamdag. Jouw team….
-
Is zich bewust van de impact die ze maken als sparringspartner
-
Heeft tools in handen om de kern van vraagstukken te achterhalen en makkelijker andere invalshoeken te zien, oplossingen behalen echt hun doel
-
Heeft plezier in het anders aanvliegen van vraagstukken
Reviews
"Samen met mijn team een training gevolgd. Creativiteit heeft voor mij een nieuwe betekenis gekregen. Ik leerde om uit mijn koker te stappen en het vraagstuk op een andere manier te bekijken en te onderzoeken. Het was onwijs gaaf en leerzaam om te zien hoe een ieder in ons team de opdrachten en vraagstukken aanpakte. Wat een creativiteit zit er in ons team! Nogmaals dank Chantal, het was inderdaad een feestje!
Ellen van Beek
Sr. communicatieadviseur
"Na het volgen van de training blijf ik continue zoeken naar de juiste vraag áchter het communicatievraagstuk. En vanuit een andere invalshoek te kijken hoe we hier vanuit communicatie op in kunnen zetten. Het heeft me mooie inzichten gegeven om onze rol als communicatieadviseur nóg meer toegevoegde waarde te geven binnen de organisatie. En probeer dit telkens in mijn dagelijkse werk mee te nemen."
Wendy Latupeirissa
Sr. communicatieadviseur